Cameron Moser

Cameron Moser

Accessible Counselling and Community Employment Services (ACCES)

Over the past five years, Cameron Moser has been a highly active proponent of the importance of pre-arrival services within settlement and integration. Through his leadership of ACCES Employment’s Canadian Employment Connections program and the Connecting Canada project and his regular participation in pre-arrival SPO meetings, Cameron has sought to steadily increase opportunities for collaboration amongst pre-arrival service providers.

He and his team have actively sought out and built opportunities for pre-arrival service providers to work together in achieving their mutual goals, including regularly co-designing and co-facilitating events that involve both Stage 1 and Stage 2 providers as well as Anglophone and Francophone services. Through regularly convening and presenting on conference panels that highlight the possibilities of pre-arrival services, he has worked hard to help the broader settlement and integration sector, including funders, understand the amazing possibilities of pre-arrival settlement and employment services. Alongside ACCES Employment’s senior leadership, he regularly highlights the greater untapped potential of pre-arrival services to policy leaders and elected officials.

Through serving as one of the pre-arrival representatives on the NSIC, Cameron hopes to be an effective conduit between pre-arrival service providers, funders and the broader settlement and integration sector. Cameron is dedicated to identifying key gaps in the pre-arrival service delivery environment and working alongside other service providers to build a comprehensive mix of services that accelerate pre-arrival immigrants’ social and economic integration so that they can live happier and healthier lives in Canada.

Depuis cinq ans, Cameron Moser fait valoir haut et fort l’importance des services pré-départ dans le cadre de l’établissement et de l’intégration. Grâce à son leadership et sa direction des programmes « Canadian Employment Connections » et « Connecting Canada » chez ACCES Employment et à sa participation régulière aux réunions des fournisseurs de services pré-départ, il a activement cherché à augmenter les opportunités de collaboration au sein de ceux-ci.

Cameron et son équipe ont activement créé des opportunités permettant aux fournisseurs de services pré-départ de travailler ensemble pour atteindre des objectifs communs, notamment en coconcevant et en coanimant régulièrement des événements impliquant à la fois des fournisseurs de services « Stage 1 » et « Stage 2 » ainsi que d’autres fournisseurs de services anglophones et francophones. En tant que conférencier et organisateur des conférences, Cameron met souvent en évidence les possibilités des services pré-départ et il travaille acharnement pour aider le secteur d’établissement et d’intégration, y compris les bailleurs de fonds, à mieux comprendre les incroyables possibilités de ces services. Cameron, avec les hauts dirigeants d’ACCES Employment, souligne le potentiel inexploité de ces services auprès des décideurs et des représentants élus.

En siégeant au conseil national d’établissement et d’intégration (NSIC), Cameron vise à être un intermédiaire efficace entre les fournisseurs de services de pré-départ, les bailleurs de fonds et le secteur d’établissement et d’intégration en général. Cameron est consacré à identifier les principales lacunes en matière de prestation de services de pré-départ. Ainsi, il travaille aux côtés des autres représentants de ces services pour créer une gamme complète de supports qui accélèrent l’intégration sociale et économique des immigrants avant leur arrivée au Canada afin qu’ils puissent mener une vie plus heureuse et plus saine.

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